lördag 29 oktober 2011

Två dagar i New York

Hej kära vänner och Izabelle!
Har inte haft tid att skriva på två dagar för det har varit mycket att göra! I torsdags regnade det hela dagen. Vi började dagen med en taxitur längs halva Manhattan ner till Battery Park för att ta kort på frihetsgudinnan. Det var ju som sagt dåligt väder så bilderna blev lite disiga.... Sen gick vi uppåt mot Ground Zero och såg bygget av de nya husen. När man står där och tittar så blir man ännu mer berörd av det som hände när man ser proportionerna på husen och ser framför sig hur planen flyger in, usch!! Efter det gick vi till Century 21 för outlet shopping. Fyra våningar med outlet kläder. Det blev en hel del med kläder ;-). Sen tog vi oss till Marc Jacobs butiken för att jag skulle få köpa min väska, men det blev ingen. Jag gillade ingen så vi gick in på en mysig liten restaurang i West Village och tog en drink och torkade oss från regnet. Det visade sig att restaurangen är norskägd så vi drack svenskklingande drinkar och lyssnade på Kent. Vi gillade stället så mycket så vi har bokat Brunch där på lördag. Efter drinken gick vi till Magnolia Bakery och köpte med oss supergoda Cupcakes. Vi passerade Carrietrappan och tog kort fast man inte fick....sen var det bara att hoppa in i en taxi hem, byta till torra kläder och ta sig till Madison Square Garden och titta på hockey. Hockeyn var jättekul att titta på, speciellt vår svenske Henrik Lundkvist, men tyvärr förlorade de med 4-2. Efter hockeyn var det bara att gå till hotellet och ramla ner i sängen och sova!!!
Idag började vi dagen med att gå till Rockefeller Center och åka upp till 70 e våningen och titta på utsikten som var jättevacker, för idag hade vi tur med vädret. Efter det gick vi till Abercrombie Fitch och köade in. Det bästa med köandet var att vi hamnade mitt i en filminspelning av nya Batman filmen!! Så vi såg både Christian Bale och Batmobilen. På bilderna nedan så ser man honom i polisbilen. Efter AF så fortsatte shoppingen hela dagen!!! Jag har gjort så mycket fynd idag och är så nöjd. Nu ligger jag i sängen och planerar morgondagen, för det ska bli snöstorm. Ja vi kommer få alla vädertyper här tyvärr.
Nedanför kommer att galleri med bilder som visar de två dagarna. Enjoy så ses vi imorgon!!

2 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara bilder!! Är inte ett dugg avundsjuk ;) Kramis

    SvaraRadera
  2. Jag ser kassen, jag ser kassen :)
    Kramis Maria

    SvaraRadera