söndag 2 september 2012

Hummer ala Minute

Vilken soft dag vi har idag! Vädret är inte det bästa så vi hänger i soffan och tittar på Cars 2. När vi inte leker med våra Nerf pistoler förståss.....Alexander har fått en ny leksak och en helt ny värld har öppnat sig för oss. Vi skjuter prick med skumgummiskott på diverse föremål, låter verkligen urfånigt men det är jättekul.
Igår var vi med barnen till frisören så de blev fina i håret och sen var det fikadags på Espresso House. Barnen slängde i sig fikat och sen var de super sociala och pratade med oss och diskuterade om allt mellan himmel och jord!
 Eller kanske inte......
 Till slut så blir man även störd av att sitta bredvid varandra så då vänder man ryggen åt varandra. Jag och T fick iallafall en trevlig pratstund.
 På kvällen var det dags för ett besök på Kajplats 9 för att äta med vänner. T tog ostron till förrätt och jag smaskade i mig en råbiff.
 Dagens special var Hummer ala Minute. Om man ville fick man välja vilken levande hummer som de skulle tillaga. Tyvärr så fegade jag ut på det och överlät åt kocken att göra det och han gjorde ett bra jobb. Jisses vad gott det var med nykokt ljummen hummer med riven pepparrot över och skirat smör till.
Nu tror jag att jag ska slå igen datorn och ta mig en liten powernap för att orka med eftermiddagen.
Ha en skön dag!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar