tisdag 24 juli 2012

Sicilien del två

Nu kanske ni undrar vad vi gjorde mer på Sicilien förutom att göra bomben i poolen!
 
 Vi badade naturligtvis i havet också. Både från härliga sandstränder och klippstränder. Vattnet var så varmt så det svalkade knappt, det var varmare än i poolen som var 25 grader.
 
Ser ni de två prickarna på bilden? Det är T och Izabelle som snorklar. De såg lite fisk och färgglada växter. Izabelle snorklade för första gången och hon var jätteduktig.
Sen har vi även varit kulturella och besökt gamla städer, tittat på keramik och bestigit berg.
Sen har vi naturligtvis även druckit ett stooooort antal espresso och ätit god glass!
  
 
 När vi var i Marsala så hamnade vi på ett vinhus som var jätteläckert och deras vinshop var jättefint inredd.
Det var vinhuset Florio och de levererar Marsalavin till Systembolaget. Det var faktiskt just det vinet jag serverade till efterrätten på Nyårsafton. 
 Sista kvällen gick vi på en Restaurang som har fått två gafflar i Guide Michelin. Behöver jag säga att det var gott??  

Jag fick peka på den fisk jag ville ha..... 

 Gratinerade musslor


 Färsk pasta med svärdfisk och aubergine
 Risotto med skaldjur
 Grillad Svärdfisk 
Den röda fisken som jag pekade på som jag har glömt vad den hette. Men den var magiskt god!
Nu är jag så hungrig av att ha tittat på bilderna så nu ska jag planera vår kvällsmat här.
Vi ses!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar