fredag 6 januari 2012

Lärk

Jag måste berätta om ett ryck jag fick för några dagar sen. Jag har velat haft lite lärkkvistar med kottar på i en vas ett tag nu och satt en frukost och sa att idag minsann ska jag ge mig ut på jakt efter ett sånt träd. Då säger T, men det finns ju en hel dunge med såna här i närheten. Vaaa? Ja hela dungen där det brukar bli så mycket barr på hösten på vägen...Suck jag känner tydligen inte igen träden fast jag har en japansk lärk i min egen trädgård. Så det var bara att ge sig ut och knipsa av några kvistar. Jag ringde även min inredningsintresserade bror och fick hjälp med knipsandet av honom för han ville naturligtvis också ha kvistar.

Här nedan ser ni resultatet av jakten på lärken ;-)


På öppna spisen i vardagsrummet


Här ser ni hur min bror gjorde med sina kvistar.


För er som undrar, här är en bild på den japanska delen i min trädgård och det pyttelilla trädet bredvid belysningspollaren är en japanska lärk! Bilden är från 2009 när jag precis gjort iordning mitt lilla japanska hörn. Jag ska ta en ny bild i vår så får ni se hur det ser ut nu.

Nu ska jag gå ner till de andra i familjen och börja fixa med fredagsmyset.

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar