söndag 4 mars 2012

Slut på sportlov

Vilken vecka vi har haft!
Vädret har varit makalöst, en av de bättre veckorna vädermässigt som vi har upplevt i Sälen under de senaste åren vi hart varit där. Sol, klarblå himmel och knappt någon blåst. Första dagen var det även snöfall så vi fick åka fluffsnö på eftermiddagen. Såå nice!
Nu har vi kommit hem och packat upp och startat operation tvätta rent kläderna, vilket kommer ta några dagar.
Alexander är väldigt bra på att se fram emot nya saker/händelser hela tiden och han har ingen tidsuppfattning än. När vi kom hem idag så var han färdigprocessad med skidåkningen. Den var klar för honom och då var det dags att ta reda på när vi ska åka till Sicilien, nästa stora händelse i hans liv. Frågan kom 10 minuter efter att vi klev innanför dörren. Så då var det bara dags att börja förklara att ja vi ska till Sicilien men det är några månader kvar. Månader, inte dagar och det är där bekymmret börjar för där har vi problemet med tidsuppfattningen. Det är inte lätt att förklara för en vetgirig 5-åring vad månader är och skillnaden i längd mot dagar. Pust säger jag......

Vad har vi gjort de senaste dagarna?? Jo vi har varit och tittat på ett isfall som T har klättrat i under sina yngre dagar.


Sen har barnen fått köra miniskoter. Det var en riktig hit så det gjorde vi två dagar. Izabelle lyckades välta sin skoter under ett av loppen. Det var riktigt roligt att se! Dock inget bildbevis men det finns på film.


Och sen har vi åkt skidor, skidor, skidor. Trollskogen i Hundfjället är väldigt populärt hos båda barnen, och de fick åka så mycket där att Iza till slut erkände att Trollskogen faktisk var tråkig. Det kom dock efter att de fått hoppa i funparken!! Så vi kanske "slipper" åka bland trollen nästa gång?


Nu ska jag fortsätta med mitt tvättande av skidkläder och förbereda mig för en arbetsdag imorgon! Förresten ni kanske undrar hur det gick med LCHF under veckan. Well det gick inte så bra, jag har syndat nästan alla dagar men gissa om jag blev förvånad när jag vägde mig nyss. Har iallafall gått ner 0,2kg under veckan. Det måste bero på att jag rört på mig så mycket under veckan och inte setat på en kontorsstol. Nu är motivationen iallafall på topp så det är bara att fortsätta nedgången, så att jag kan möta beach 2012 på Sicilien. För dit ska vi ju bara om några månader ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar