söndag 19 februari 2012

Liten har blivit stor

Igår firade vi Izabelle som fyller sju år i veckan som kommer.
Det är vid såna här tillfällen man reflekterar över hur fort tiden går. Den lilla koliktjejen som dök upp i vårt liv som vi bar på dygnet runt den första tiden. Hon hade såååå ont i magen stackarn, redan efter bara några dagar dök den hemska koliken upp och höll på i exakt tre månader.
Den lilla tjejen har blivit stor och ska nu börja skolan till hösten!

Jag gillar att baka men den här gången hann jag inte så jag köpte en tårta som Iza fick bestämma hur den skulle se ut. Hon valde naturligtvis en rosa. Gissa om jag hade blivit förvånad om hon valde gul eller grön. Fast hennes favoritfärg just nu är lila. Hmm finns det lila marsipan, går det att få till tro? det måste jag undersöka.

På en födelsedag måste man få öppna paket. Även om det största paketet redan var levererat till hennes rum. Äntligen har soffan kommit på plats så nu är rummet omgjort och klart. Jag ska fota och lägga upp så ni får se hur det blev!
Lillebror fick också ta del av paketskörden. Han fick öppna ett paket som de skulle dela på enligt Iza. Vilken tur att det var Lego Star Wars i det!! Barnen gillar verkligen att sitta och jobba med samma Lego sats och hjälpas åt. Undrar hur länge det kommer hålla i sig tro?

Hur gör man då med de som är på kalaset och är diabetiker eller går på LCHF-diet? Jo de får man baka till. Jag hittade ett recept på muffins som jag provade och det blev jättegott. Receptet hittar ni här. Jag la i kakao och vaniljpulver i smeten. Sen gjorde jag en frosting där jag bytte ut vanligt florsocker till Stevia florsocker. Det blev jättemums!!
Nu ska jag ta tag i dagen och göra frukost.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar