måndag 20 februari 2012

Sjukling

Idag är jag hemma och vabbar. Alexander kräktes inatt så han har något slags magvirus. Nu mår han bra igen men han får stanna hemma idag och imorgon för att inte smitta de andra på dagis.
Igår var Iza borta hela dagen med bästisen S. De var först på badhuset och sen var de och dansade. Det var en glad men trött tjej som dök upp på seneftermiddagen. Jag och T tog med Alexander och gick en promenad i ett område i närheten som ligger vid vattnet. Vi tittade på hus och isen och utsikten in mot Västerås. Alexander var inte lika nöjd med promenaden. Efter två minuter ville han bli buren men det gjorde vi inte. Sen tjatade han varje minut om vi var framme snart. Han hade hellre setat kvar i bilen och spelat på sitt Nintendo.
Men när vi vände så blev det lite mer fart på honom för då hägrade spelandet.
Alexander var inte så fotosugen igår. Ville inte vara med på bild och gömde sig och vred bort huvudet hela tiden. Så jag fick fota i smyg!! Han hade satt på sig sin favoritmössa som enligt honom är en björnmössa. På dagis hör han till Isbjörnsgruppen och han tycker det är perfekt eftersom han har Isbjörns kläder och nu björnmössan ;-)
Idag ska jag tvätta och börja packa för Sälen trippen. Jag måste även packa min jobbväska eftersom jag flyger till Holland igen imorgon. Nu är det en annan stad jag ska besöka, Arnhem. Vi får se vad den har att erbjuda. Och som vanligt snurrar tankarna i huvudet, vad finns det att köpa på Schiphol den här gången. Ja jag är lite shopping tokig. Det är ett sätt att belöna sig på när man åker på de här jobbresorna, man har något att se fram emot under dagarna man är borta och så får man köpa något på hemvägen som man kan njuta av på resan hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar