onsdag 8 augusti 2012

Hummerkrogen

Idag har vi varit på vår favoritrestaurang i den här delen av världen, Hummerkrogen i Hunnebostrand.
 Vi har varit här några gånger och det är en sjöbod längs med hamnvägen som är omgjord till restaurang och man kan välja att äta inne i sjöboden eller som vi gillar ute på den tillhörande bryggan. Temat är som namnet säger hummer och krogen är säte för Hummerakademien.
Inne i restaurangen så finns det några vattentankar med hummrar i och en av hummrarna hade ömsat skal för bara ett par dagar sen så skalet låg där och hummern som hade "nytt" skal var vackert blå och gömde sig under en sten. Tydligen är det nya skalet väldigt mjukt i början, nästan lika mjukt som hummerns kött. Iza fick en kurs i "hummerlära" av serveringspersonalen medans vi väntade på maten. 


Vi åt hummersoppa till förrätt med Hummerakademiens Rosé Champagne till.
Sen delade vi på en skaldjursplatå. 
 Det var så gott och jag är en riktig havskräfteälskare. Det är det absolut bästa jag vet och nu har jag fått det flera dagar i rad, mums!
Imorgon är sista dagen här på västkusten för oss. Vi ska nog ta ett varv på Smögenbryggan efter det obligatoriska spa besöket. Sen blir det nog lite klippbad i Hunne innan vi börjar åka hem.
Nu ska jag göra som resten av familjen, lägga mig ner och snusa.
God natt på er vänner!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar