lördag 25 augusti 2012

Skogens guld

Pust vilken eftermiddag jag har haft!!
Jag tog mig äntligen tid idag att gå igenom hela min del av vår walk in closet ( T:s del behöver jag inte röra för där hänger allt så prydligt, färgkoordinerat och i rätt högar....ska ta lite bilder och visa en annan dag). Jag slängde alla mina kläder i en stooor hög på sängen och sorterade sen bort sommarkläder i en hög, kläder jag inte använder mer i en annan och det jag vill behålla åkte in i igen. Det blev ganska mycket i inte använda mer högen, vilket gjorde att jag nu har plats bland hyllorna igen vilket är jätteskönt.
Jag bjuder på en bild från ena väggen i min "Closet" ;-))
 
När jag var klar med utrensningen tog jag mig an kvällsmaten.
Det blev stuvade kantareller på kesoplättar, LCHF-style! 
 Jag stekte två stora Kesoplättar (grundreceptet hittar du här).
 Sen la jag plättarna direkt på mattallrikarna och la några ostskivor på de medans de var varma så att osten fick smälta.
Under tiden smälte jag en stor klick smör i en stekpanna, la ner chalottenlök och kantareller och brynte de lätt. Saltade och pepprade och hällde sen över grädde och lät det koka ihop ett par minuter. Sen la jag stuvningen på plättarna och vips blev det en kantarelltoast LCHF style!
 Det blev så gott!
 Efter maten har vi hängt på baksidan i uterummet och på altanen.
 Barnen har spelat på telefonerna!
 
 
 
 Och jag har lekt med kameran och fotat lite detaljer i uterummet.....

Nu har barnen somnat och jag funderar på om vi ska hyra en film......
Kram på er så ses vi snart!

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar