lördag 11 augusti 2012

Kajplats 9

Igår var jag och T på Kajplats 9 och firade vår 10-åriga bröllopsdag. Egentligen är det den 15 Juni som är vår dag men vi har skjutit på firandet fram till igår.
Eftersom det var en så fin kväll så valde vi att cykla ner till kajen från Barkarö. Det var fullt på restaurangen men vi hade bokat bord och vi fick sitta inomhus i glasutbyggnaden. De hade ställt upp glasdörrarna så det var som att sitta ute fast vi slapp linda in oss i filtar. Vi tog varsin GT medans vi funderade på vad vi ville äta.
 Det fanns tre varianter på GT och en av de var gjord på Hendryck's gin som vi tycker mycket om. Så det fick bli den och den hette Cucumber. 
 Vi tog in Löjrom med brioche som förrätt och mums vad briochen smällte i munnen. Det var som att äta en smörstekt frasig sockerkaksbit fast utan sockersmaken. Förstår ni ;-)
 Till huvudrätt tog jag en Black Angus biff med bea och pommes. Biffen var mörad i deras eget mörningsskåp och den bara smälte i munnen och fritten var perfekt krispiga och salta.
 T tog in en risotto med king crab och grillad lime. Den var också god och lagom krispig som en risotto ska vara. De hade gjort risotton med en lite svensk touch eftersom det var dill i den och det gjorde att den fick en intressant smak.
Till efterrätt tog jag in en jordgubbspavlova med smultronsorbet och ett glas champagne. Pavlovan hamnar lätt på första plats på tio i topp listan av de bästa efterrätter jag ätit. Den var såååååå god, jag rekommenderar verkligen att ni tar den när ni är där.
Jag tycker att Frank är den bästa restaurangen vi har i Västerås och jag brukar alltid välja den när vi ska ut och äta men nu har vi fått ett nytt ställe som har minst lika god mat. Det är samma ägare till båda ställena och de har lyckats få till samma kvalite även här och det är verkligen roligt.
Nu ska jag ta mig en liten power nap så att jag piggar på mig till eftermiddagens aktiviteter!
Ha en skön dag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar