onsdag 15 augusti 2012

Vasamuseet

Hej på er friends!
Jag sitter nu och myser i uterummet. Idag är sista dagen på semestern och imorgon börjar barnen skola och fritids och jag ska jobba. Ordet jobba känns väldigt främmande eftersom jag har haft en suuuuper lång semester i år. Nästan hela sex veckor och nu blir det två dagars jobb innan helg så vi hoppas på en soft start. 
Vi tog en tripp till Vasamuseet idag och det vart väldigt lyckat för barnen. De verkligen älskade att gå runt och titta och frågade massor heeeela tiden. Till och med Alexander tyckte det var kul och var ihärdig, han brukar annars ge upp först!  
Iza och Alexander fotade med sina egna kameror och mest bilder togs nog på skeletten........ 
 
 Efterråt gick vi till gästhamnen på Djurgården för att titta på båtar och leta efter någonstans att äta. Då hittade vi vänner från Västerås som var där med sin segelbåt, så då fikade vi hos de istället.
 Vi avslutade dagen med en riktig motorbåtsbonanza. På Galärvarvet säljer de Delta och en sån motorbåt vill jag ha. Problemet är bara vilken storlek jag ska välja ;-)
 26 Open kanske?
Eller Delta 29? Den har vi provkört och den går väldigt fint!
Min favorit Delta 34 kanske?

 Varför inte Delta 40?
 Fast om vi ändå håller på varför inte 54 fotaren??
 Hmmmm jag det här är verkligen båtar som jag gillar. Snygga och fräcka i designen både inne och ute. Det saknas bara liiiite pengar, en typ 25 miljoner för den största, och då har jag inte nämnt 80 fotaren som byggs nu.....
Nä nu ska jag sluta drömma och göra iordning allt som behövs för morgondagen.
God Natt !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar