tisdag 8 maj 2012

Båt knarka

Det finns många inklusive mig som Hemnet knarkar. Vi tittar på objekt som är till salu fast vi inte ska flytta, utan vi vill bara se hur folk har inrett och hur planlösningen ser ut osv. Vi helt enkelt drömmer oss bort och låter oss bli inspirerade av bostäder på Hemnet!
Jag kom på idag att jag ett par gånger om året brukar Båt knarka! Det inträffar alltid varje gång båtmässorna i Stockholm är och så på våren när vår båt ska i sjön. Definitionen på mitt båt knarkande är att jag drömmer mig bort till vad jag skulle vilja ha för båt istället för den vi har. Visst jag kan även drömma om lyxbåtar som verkligen är out of reach ekonomiskt men det jag verkligen menar med mitt båtknarkande är att titta på båtar som är precis, just out of reach. Så att om man sträcker lite på sig och vrider ur plånboken så skulle det kunna bli en affär!
Jag har i några dagar surfat efter såna båtar och jag har inte riktigt hittat den perfekta båten som har allt jag behöver för de pengarna.
Vad vill jag ha då kan man undra? Jo jag har precis kommit på den perfekta kombinationen.

Jag vill ha Delta 29ans skrov pga fart och driftegenskaperna.
Jag vill ha Bavaria 28 Sports interiöra design och utrymme. 
Detta till priset av en Ryds23 WA!
Så där ja det var mitt båtknarkande för den här gången, vi får hoppas att det snart går över.
God Natt på er!!




1 kommentar:

  1. Skönt att veta att man inte är själv och kolla på hemmet dagligen. Vet själv inte varför man gör det. Säkert mer för att man är kanske lite nyfiken. :-)

    SvaraRadera