måndag 28 maj 2012

Heidelberg

Hej på er Vänner!!
Ojojoj vilken vecka jag haft. Det har varit så mycket så jag har inte haft en sekund över för att blogga. Veckan började med att jag åkte till Mannheim på tjänsteresa i ett par dagar. Själva Mannheim såg jag inte så mycket av mer än konferensrummet på kontoret. Men vi bodde i Heidelberg som ligger strax utanför Mannheim och vilken fin stad Heidelberg är. Det ligger vackert med lite berg runtomkring och vid floden Neckar. Vi bodde precis mitt i Centrum i ett hus som är från slutet av 1500-talet.
Vi hade jättetur med vädret, 30 grader och sol. På kvällen åt vi på ett bryggeri som låg i närheten av hotellet. Det är sparristider just nu i Tyskland så det serveras sparris överallt. Jag åt sparris med hollandaise sås och en biff till och till det drack jag en torr Riesling. Det var supergott.

Av det lilla jag såg så verkade Heidelberg vara en urmysig stad så hit skulle jag kunna återvända och ha en mini city semester.

När man bor på hotell så brukar man hitta många olika saker på kudden i sängen. Men jag undrar om inte det här var mest udda jag upplevt. Min första tanke var oh nej det är en Victorinox kniv, hur ska jag få hem den, jag vill inte checka in bagaget. Tills jag kommer närmare och ser att den är av choklad.......

Nu ska jag lägga mina barn för det är dags för de att sova sen kikar jag in igen och då ska visa er lite från min 40-års fest!
Bye bye!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar