söndag 6 maj 2012

Vårbruket

Hej alla vänner!!
Vilken arbetsam helg vi har haft. Vi har fortsatt med att vertikalskära gräsmattan och dressat på ny jord och det har tagit lååång tid men nu hoppas vi att det ska bli fint snart igen! Jag har även planterat blommor och kryddväxter i mina krukor och gjort fint på uteplatsen.

Jag var till Åsby trädgård för ett par veckor sen och då hittade jag Ernst Kirschsteiger skyltar till kryddlandet som jag visste kom redan förra året men som jag inte tagit mig råd att köpa än. Men nu slog jag till. De finns i vit och svart lack och vanlig ren plåt som kommer rosta direkt. 
De är rejäla så man kan verkligen inte missa vad det är för krydda ;-))
Tänk inte allt för mycket på den tråkiga basilikan....jag har inte hittat en riktig än utan jag stoppade ner en snabbuppväxt Basilika från ICA och den blev ganska chockad över att få se sol och känna riktig jord och näring. Jag får ersätta den med en riktig snart.

Min busunge Alexander har farit runt idag med sin New York Knicks tröja som vi köpte till honom när vi var i NYC i höstas. Han älskar tröjan och han var väldigt tydlig när han skulle sova idag att imorgon så måste han ha den till förskolan!!
Nä nu ska jag springa ner och göra mig en efterrätt som jag tänker unna mig idag!!
God Kväll på er!

PS kika in lite senare så ska jag visa er lite presenter jag fått när jag fyllde som jag lovade visa er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar