torsdag 17 maj 2012

Skön Torsdag

Mumsigt med LCHF-Pannkakor
I morse gjorde jag pannkakor till frukost till hela familjen. Det blev kokospannkakor enligt LCHF-modellen. Jag har provat flera recept men det här är min favorit och barnens!
Sen har vi ägnat förmiddagen åt att ta hand om trädgården igen. T säger att han drömmer mardrömmar om dressjordsäckar och surfar efter konstgräsmatta ;-) Men nu har vi gjort det sista iallafall!
Tänkte jag skulle visa er mina senaste inköp till huset som vi fått upp under eftermiddagen.
Ända sen vi byggde huset har jag velat haft en speciell lampa ovanför soffbordet i vardagsrummet. En Secto lampa, men jag har inte unnat mig den eftersom de är dyra. Så det har fått vara tomt där och jag har letat både på Blocket och i butiker när det varit rea. Men plötsligt händer det som reklamen säger! Norrgavelbutiken i Västerås ska stänga så de rear ut allt i butiken till 40% (ända upp till 70%). Så jag gick dit på lunchen igår och hade sån tur att de hade en på lagret, det hängde ingen framme, men när jag frågade så tog de fram den! Jippi för mig!

Nu hänger den så fint ovanför vardagsrumsbordet. Nästa jakt blir att byta ut soffbordet och vad vi ska ha där tar vi en annan gång! När jag ändå var i fyndatagen så köpte jag mig en Korbo korg också i rostfritt. Det är också ett drömobjekt jag haft men inte unnat mig. Nu har T skruvat upp den på väggen i uterummet och den blev verkligen fin där.

Nu ska jag softa lite till innan det är dags att cykla med Alexander till hans fotbollsträning.
Ha en skön eftermiddag vänner!!



2 kommentarer:

  1. Den lampan är bara så häftig :-) synd att jag missa den rean.

    SvaraRadera
  2. Vad fin korgen är! Fin blogg du har.

    SvaraRadera